Mindwize: Meer respons in fondsenwerving
Situatie: op zoek naar meer respons
Voor een opdrachtgever in Duitsland bedacht Mindwize dit jaar een fondsenwervingscampagne met in het mailpack een cadeautje voor (potentiële) donateurs. Het doel van zo’n campagne is om zo veel mogelijk mensen te verleiden te doneren voor het goede doel. Uit ervaring wisten de marketeers van Mindwize dat de toevoeging van een vel gepersonaliseerde etiketjes als premium goede resultaten oplevert.
Wensen van de opdrachtgever
Monika de Wit van Mindwize had al eerder voor de productie van direct mailings of onderdelen daarvan samengewerkt met Lijnco. “Ook etiketten hadden wij al regelmatig bij Lijnco afgenomen”, vertelt Monika. “De vraag was ook deze keer om gepersonaliseerde etiketten te drukken met zilver- en goudkleurige uitstraling, als onderdeel van het mailpack voor onze Duitse opdrachtgever.”
Keuze: Lijnco denkt mee
Voor deze campagne stelde Lijnco voor om het premium ‘gepersonaliseerde labels’ naar een hoger niveau te tillen. Monika de Wit: “Lijnco had ondertussen een techniek ontwikkeld waarbij zij etikettenmateriaal
voorzien van een basis van goud- of zilverkleurige koudfolie, dat zij fullcolour bedrukken alvorens de personalisatie in zwart wit in te printen. Voor ons was dat een uniek en interessant product: de labels krijgen zo een veelkleurige uitstraling, wat het geheel nog opvallender en aantrekkelijker maakt.”
Oplossing: fc bedrukking van koudfolie
Lijnco bedacht voor dit bijzondere premium een efficiënte productietechniek: in één doorvoer (op rol) koudfolie aanbrengen, fc bedrukken, zwart-wit personaliseren en etiketjes slitten. Hierdoor kon Lijnco de glansstickers zo voordelig mogelijk produceren. “Dit is echt een bijzonder product dat wij bij geen van onze andere producenten kunnen krijgen”, zegt Monika. “Voor Mindwize is zo’n innovatieve premium weer een extra mogelijkheid om onze opdrachtgevers te helpen in hun zoektocht naar fondsen. En inmiddels hebben we ook kunnen zien dat de campagne met dit specifieke premium in Duitsland beslist respons-verhogend heeft gewerkt.”
Levering door Lijnco
In totaal 70.000 vellen met gepersonaliseerde labels, kruisslag gevouwen en volgens adressendatabase op volgorde aangeleverd.
Hanjo Battjes
Sales Nederland
Betrek Lijnco in een vroeg stadium bij uw communicatie-vraagstukken, en ik denk mee over hoe een campagne, actie of mailing nog rendabeler gemaakt kan worden.
Bel gerust als u advies nodig heeft of een vraag heeft! Ik help u graag verder.
Malika Mejtit
Salesmanager België
Van direct mail tot kraskaart of luikkaart actie: ik laat graag mijn 20+ jaar ervaring voor u spreken. In het Nederlands of in het Frans!
Bel me gerust.